home-office-bedingt habe ich derzeit noch mehr Zeit als sonst um ueber moegliche Upgrades an der Daytona nachzudenken.
Dabei bin ich ueber das Umlenkungs-Kit von UKRS gestolpert.

Triumph Daytona 675/R & Street Triple/R 2006-16 TRS Linear Suspension Link Kit
Here at UKRS we have developed a linear suspension link to replace the standard dog bone and triangle plate set-up. Ours transforms the harsh ride you get with the standard system into a smoother action and smoother ride. This helps control the bike more giving more confidence and helps get traction down out of corners for faster lap times. The new dog bone is necessary to maintain the correct ride height without putting shims under the rear shock. All parts are machine from high grade aluminium and then hard anodized for a tough long lasting finish. Kit comes with new bearings, seals and guide pins in the dog bone and a triangle plates are fixed to the dog bone to avoid any confusion on installation. Works on all Daytona & Street Triple 675 / 675R from 2006 to 2016. Comes complete with all bearings and seals and race spec nuts & bolts. For Race Use Only.NOTE: We recommend the rear shock is sprung to the correct rider weight to get the best out of this upgrade. Spring rate changes my be required. Comes with full instructions to help you install and set-up your motorcycles suspension to get the best out of this mod.As used by Garry Johnson 2 times Isle of Man TT winner. Made in the UKHat jemand Erfahrung mit dieser / einer aehnlichen linearen Umlenkung?
Die Web-Suche hat ergeben dass die die umgeruestet haben durch die Bank zufrieden sind und meinen das Federbein wuerde besser arbeiten.
Mich interessiert welche Vorteile das Teil fuer den ambitionierten Rennstreckengebrauch bietet und inwiefern man die Federrate anpassen muss.
Aktuell fahre ich eine 120er Feder im K-Tech 35DDS Federbein (Gewicht fahrfertig c. 85kg) und bin eigentlich zufrieden, lediglich bei Bodenwellen im Kurvenausgang finde ich es besteht Raum zu Verbesserung, und bei ganz schnellen Kurven (4. Gang) koennte es mehr Vertrauen vermitteln.
Auch hoffe ich damit evtl. ein weicheres Setup fahren zu koennen, was den Dunlop Reifen zu Gute kommen sollte.
Evtl hat das ja schon jemand verbaut

Danke!
LG
Felix